­čô░Internet News #34

­čô░Internet News #34

Przypinanie post├│w na Instagramie

Kolejna nowo┼Ť─ç testowana przez Instagrama zosta┼éa udost─Öpniona dla wszystkich u┼╝ytkownik├│w. Chodzi o mo┼╝liwo┼Ť─ç przypinania post├│w. Opcja przypnij do swojego profilu jest dost─Öpna w menu funkcji w postaci trzech kropek w prawym g├│rnym rogu postu.

Zmiany te podyktowane s─ů faktem, i┼╝ serwis szuka kolejnych sposob├│w, aby da─ç tw├│rcom kontrol─Ö nad wy┼Ťwietlaniem profilu i kolejno┼Ťci─ů wy┼Ťwietlania zdj─Ö─ç czy film├│w.

Aleksandra Wardach ÔÇô Specjalista ds. Social Media

Magiczny otwieracz w walce z pracoholizmem, czyli nowa kampania Heineken

Tryb ┼╝ycia i spos├│b pracy wielu os├│b zmieni┼é si─Ö znacznie w trakcie pandemii koronawirusa. Wielu z nas przesz┼éo na prac─Ö zdaln─ů, a tym samym miewa problemy z oddzieleniem godzin sp─Ödzanych na wykonywaniu obowi─ůzk├│w s┼éu┼╝bowych od ┼╝ycia prywatnego. Niestabilna sytuacja ekonomiczna na ┼Ťwiecie sprawia, ┼╝e pracujemy d┼éu┼╝ej kosztem wypoczynku, w┼éasnego rozwoju i relacji towarzyskich. Heineken w nowej kampanii reklamowej ÔÇťThe CloserÔÇŁ w zabawny spos├│b pokazuje, jak za pomoc─ů magicznego otwieracza do butelek oderwa─ç si─Ö od nieustannej pracy.

W reklamie widzimy osoby pracuj─ůce w p├│┼║nych godzinach wieczornych, jednak otwarcie butelki piwa magicznym otwieraczem skutecznie odcina ich sprz─Öty od ┼║r├│de┼é zasilania. Tym samym mog─ů wr├│ci─ç do tworzenia realnych wi─Özi z innymi lud┼║mi, co jest niezb─Ödne w propagowanym modelu work-life balance.

Gabriela Tarczy┼äska ÔÇô Copywriter

Nowe opcje Rolek na Instagramie i Facebooku

Obecnie Rolki na Facebooku i Instagramie anga┼╝uj─ů 20% czasu, jaki u┼╝ytkownicy sp─Ödzaj─ů na tych serwisach. Meta postanowi┼éa zatem rozwin─ů─ç to narz─Ödzie, inspiruj─ůc si─Ö przy tym rozwi─ůzaniami dost─Öpnymi na TikToku. I tak oto na Facebooku i Instagramie mo┼╝emy teraz remiksowa─ç zdj─Öcia i wideo dost─Öpne na danym profilu. Osoby, kt├│re nie chc─ů, by ich materia┼éy zosta┼éy wykorzystane, mog─ů t─Ö opcj─Ö zablokowa─ç.

Nowe opcje dost─Öpne s─ů ju┼╝ dla wi─Ökszo┼Ťci u┼╝ytkownik├│w. Osoby, kt├│re nie widz─ů ich u siebie, powinny zaktualizowa─ç aplikacje.

Anna Mantej ÔÇô Specjalista ds. Social Media

Nowy muzyczny spot reklamowy Shopee

Wykorzystanie w kampanii reklamowej przerobionej wersji popularnej piosenki nie zawsze zapewnia marce sympati─Ö konsument├│w. Przekona┼éa si─Ö o tym cho─çby sie─ç Media Expert, kt├│rej muzyczne reklamy z udzia┼éem piosenkarki Eweliny Lisowskiej wzbudza┼éy w┼Ťr├│d klient├│w g┼é├│wnie irytacj─Ö. Z podobnymi reakcjami spotykaj─ů si─Ö kolejne spoty platformy zakupowej Shopee, ale singapurski koncern zdaje si─Ö nie przejmowa─ç krytyk─ů ÔÇô przeciwnie, wraz ze startem wakacyjnej oferty przygotowa┼é now─ů kampani─Ö bazuj─ůc─ů na przer├│bce znanego utworu.

Tym razem, po Baby SharkMacarenie, wyb├│r pad┼é na swojskie Kaczuchy ÔÇô piosenka przybli┼╝a wi─Öc szczeg├│┼éy oferty, a bohaterowie reklamy wykonuj─ů charakterystyczny taniec. Nowy spot Shopee mo┼╝e zatem zosta─ç kolejnym krytykowanym pomys┼éem firmy, ale jednocze┼Ťnie trudno w─ůtpi─ç w to, ┼╝e spe┼éni swoje najwa┼╝niejsze zadanie ÔÇô zapadnie odbiorcom w pami─Ö─ç.

Dawid Konieczka ÔÇô Copywriter

Google Marketing Live 2022

Podczas tegorocznej konferencji Google Marketing Live marketingowcy z ca┼éego ┼Ťwiata dzielili si─Ö sprawdzonymi metodami z zakresu reklamy. Opracowali te┼╝ sposoby na osi─ůganie lepszych wynik├│w w sieci ÔÇô poni┼╝ej przedstawiamy niekt├│re z nich.

Automatyczne tworzenie zasob├│w dla elastycznych reklam w wyszukiwarce (RSA)

Google wprowadzi automatycznie tworzone zasoby dla elastycznych reklam w wyszukiwarce. W pierwszej kolejno┼Ťci zmiany b─Öd─ů wprowadzane w przypadku kont z reklamami w j─Özyku angielskim, a nast─Öpnie dla kont w pozosta┼éych j─Özykach.

Nowe statystyki ÔÇô kampanie Performance Max

Do ko┼äca tego roku na ca┼éym ┼Ťwiecie wprowadzone zostan─ů m.in. informacje o atrybucji, odbiorcach i aukcjach w kampaniach Performance Max, tak by reklamodawcy mieli ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, co wp┼éywa na skuteczno┼Ť─ç ich reklam.

My Ad Center

Jeszcze w tym roku Google umo┼╝liwi u┼╝ytkownikom wybieranie typ├│w reklam, kt├│re chc─ů ogl─ůda─ç. B─Öd─ů tak┼╝e w stanie kontrolowa─ç, w jaki spos├│b ich dane wp┼éywaj─ů na wy┼Ťwietlane im reklamy m.in. w YouTube, wyszukiwarce i Discover ÔÇô b─Ödzie do tego s┼éu┼╝y─ç My Ad Center.

Biblioteka zasob├│w

Reklamodawcy maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç u┼╝ywania nowej Biblioteki zasob├│w do przechowywania wszystkich swoich cyfrowych kreacji. Wi─Öcej informacji Tutaj.

Tworzenie reklam video z poziomu panelu Google Ads

Ju┼╝ nied┼éugo reklamodawcy b─Öd─ů mogli tworzy─ç reklamy wideo przy u┼╝yciu szablon├│w zoptymalizowanych pod k─ůtem YouTube. Opcji tej nale┼╝y szuka─ç w sekcji Biblioteka zasob├│w.

Patrycja Kolwat ÔÇô Specjalista ds. Google Ads

Santander Bank Polska promuje pierwsze konto z aplikacj─ů mobiln─ů dla nastolatk├│w

Okres dojrzewania i wchodzenia w doros┼éo┼Ť─ç to czas, kiedy m┼éodzi ludzie podejmuj─ů mn├│stwo wa┼╝nych decyzji. Wiele z nich dotyczy poczucia niezale┼╝no┼Ťci ÔÇô tak┼╝e tej finansowej. Santander Bank Polska wystartowa┼é w┼éa┼Ťnie z now─ů kampani─ů reklamow─ů z Marcinem Doroci┼äskim w roli g┼é├│wnej, w kt├│rej promuje pierwsze konto bankowe z aplikacj─ů mobiln─ů stworzone z my┼Ťl─ů o potrzebach m┼éodzie┼╝y.

Promuj─ůcy akcj─Ö spot ÔÇťMoc niezale┼╝no┼ŤciÔÇŁ ma na celu pokazanie, w jaki spos├│b produkt u┼éatwia codzienne ┼╝ycie nastolatk├│w, a jednocze┼Ťnie daje mo┼╝liwo┼Ť─ç wspierania ich przez rodzic├│w. Kampania skupia si─Ö na emocjach m┼éodych ludzi, a tak┼╝e porusza wa┼╝ne dla nich zagadnienia: pierwsz─ů mi┼éo┼Ť─ç, poczucie odpowiedzialno┼Ťci czy konieczno┼Ť─ç dokonywania wybor├│w.

Antybaton ÔÇô zdrowa przek─ůska w tubce od ┼üowicza

Szybkie przek─ůski w tubkach podbijaj─ů rynek ÔÇô i to ju┼╝ nie tylko ten dla najm┼éodszych. Antybaton, nowy produkt od ┼üowicza, ma stanowi─ç alternatyw─Ö dla niezdrowych, pe┼énych cukru s┼éodyczy, po kt├│re si─Ögaj─ů doro┼Ťli.

Produkt stworzony z daktyli i orzech├│w promowany jest przez spot utrzymany w konwencji czo┼é├│wki filmowej o superbohaterze. W roli g┼é├│wnej wyst─Öpuje wspomniany ju┼╝ Antybaton ratuj─ůcy nas w sytuacjach, w kt├│rych organizm domaga si─Ö szybkiej, nie zawsze zdrowej, przek─ůski. Absurdalne sceny przedstawiaj─ů np. burczenie w brzuchu podczas wideokonferencji czy zagaduj─ůcego do m─Ö┼╝czyzny batona i p─ůczka.

Spot trafi do telewizji, medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych, VOD oraz na YouTube.

Joanna Koz┼éowska ÔÇô Copywriter

Udost─Öpnij na: