馃摪 Internet News #33

馃摪 Internet News #33

Jubileusz Coca-Coli w Polsce 鈥 50 lat sukcesu marki

Coca-Cola to z pewno艣ci膮 jedna z najpopularniejszych marek cenionych nie tylko w Polsce, ale r贸wnie偶 na ca艂ym 艣wiecie. Z okazji 50-lecia firma nawi膮za艂a wsp贸艂prac臋 z m艂od膮, pocz膮tkuj膮c膮 piosenkark膮 鈥 Sar膮 James, kt贸ra jest zwyci臋偶czyni膮 czwartej edycji programu The Voice Kids. Artystka stworzy艂a w艂asn膮 wersj臋 piosenki napisanej przez Magdalen臋 W贸jcik 鈥 Chc臋 zatrzyma膰 ten czas. Re偶yseri膮 teledysku zaj臋艂a si臋 Helena Ganjalyan wraz z Bartoszem Szpakiem, natomiast produkcj膮 鈥 Hotel Torino.

Klip Magia jest w nas m贸wi膮cy o tym, jak wa偶na jest ka偶da chwila i obecno艣膰 najbli偶szych w naszym 偶yciu, sta艂 si臋 kontynuacj膮 dzia艂a艅 marketingowych Coca-Coli promuj膮cych nowoczesn膮 platform臋 Real Magic, ale te偶 kampani臋 360 stopni. Dodatkowo z okazji jubileuszu marki w telewizji, radiu oraz kinie wyemitowano kilkunastosekundowe spoty reklamowe, rozszerzono wsp贸艂prac臋 z influencerami, a tak偶e zorganizowano loteri臋. Wszystko to w ramach hucznego celebrowania 50-lecia Coca-Coli w Polsce.

Pochy艂e boisko jako symbol walki z nier贸wno艣ciami w sporcie

Brazylia jest krajem okre艣lanym mianem kolebki pi艂ki no偶nej. Brazylijska reprezentacja m臋偶czyzn zdoby艂a tytu艂 mistrza 艣wiata a偶 pi臋膰 razy, dzi臋ki czemu zyska艂a szacunek nie tylko fan贸w, ale przede wszystkim sponsor贸w. Niestety, dru偶yny kobiece nie ciesz膮 si臋 zainteresowaniem federacji pi艂karskiej, na co szczeg贸ln膮 uwag臋 zwr贸ci艂a marka Puma. Aby podkre艣li膰 nier贸wno艣ci i trudno艣ci, z jakimi na ka偶dym kroku zmagaj膮 si臋 pi艂karki, Puma stworzy艂a projekt o nazwie The Unlevel Playing Field, kt贸ry ma na celu zwr贸cenie uwagi sponsor贸w, ale te偶 m臋skiej cz臋艣ci sportowego 艣wiata.

Wybudowane w Brazylii w Sao Paulo boisko o nachyleniu 4,5 stopnia oraz jednym wierzcho艂ku umiejscowionym na wysoko艣ci 2,2 m nad ziemi膮 odzwierciedla ci臋偶k膮 drog臋, jak膮 musz膮 pokona膰 brazylijskie kobiety zajmuj膮ce si臋 sportem, aby osi膮gn膮膰 sukces.

Katarzyna Zdunek 鈥 Copywriter

Nowy model: atrybucja oparta na danych

Atrybucja oparta na danych to technologia system贸w ucz膮cych si臋, wprowadzana automatycznie na kontach Google Ads, na kt贸rych ustawienie konwersji nadal b臋dzie spe艂nia膰 wymagania zwi膮zane z danymi. Nowy model atrybucji wykorzystywa膰 b臋dzie w miar臋 mo偶liwo艣ci dane o konwersjach z danego konta, aby oblicza膰 rzeczywisty udzia艂 ka偶dej interakcji z reklam膮 na 艣cie偶ce konwersji.

Model oparty na danych r贸偶ni si臋 od modelu ostatniego klikni臋cia tym, 偶e uwzgl臋dnia ca艂膮 drog臋 u偶ytkownika do konwersji i przypisuje poszczeg贸lnym jej etapom odpowiedni udzia艂. Zmiany na kontach b臋d膮 wprowadzane od 22 czerwca b.r.

Przej艣cie na inny model atrybucji mo偶e sprawi膰, 偶e zaobserwujesz zmiany w raportach dotycz膮cych kampanii. Mog膮 one wymaga膰 wprowadzenia poprawek w ustawieniach stawek lub warto艣ciach docelowych. Je艣li nie chcesz, aby atrybucja oparta na danych by艂a w艂膮czona dla wszystkich dzia艂a艅 powoduj膮cych konwersj臋 na Twoim koncie, mo偶esz wy艂膮czy膰 automatyczn膮 zmian臋 tutaj.

Patrycja Kolwat 鈥 Specjalista ds. Google Ads

Nowa opcja w Google Maps 鈥 Immersive View

Podczas tegorocznej edycji konferencji Google I/O ameryka艅ska firma zaprezentowa艂a now膮 opcj臋 Immersive View w us艂udze Google Maps. Od teraz ka偶dy z u偶ytkownik贸w b臋dzie m贸g艂 do艣wiadczy膰 na telefonie tego, jak wygl膮da dane miejsce lub restauracja, a samo poruszanie si臋 po Immersive View b臋dzie przypomina艂o granie w gr臋 wideo osadzon膮 w precyzyjnie wyskalowanym 艣wiecie rzeczywistym. Na ten moment dost臋pne b臋d膮 wizualizacje Londynu, Nowego Jorku czy Tokio.

Warto doda膰, 偶e technologia Live View, AR jest ju偶 od dawna dost臋pna dla programist贸w, co pozwala tworzy膰 aplikacje i gry 艂膮cz膮ce 艣wiat cyfrowy i fizyczny. Z tej funkcji korzysta na przyk艂ad aplikacja IKEA Place, Snapchat, Instagram, czy Pok茅mon GO.

Izabela Konieczna 鈥 Specjalista ds. Social Media

Canpol Ladies 鈥 nowy cykl porad dla rodzic贸w pod patronatem marki Canpol Babies

O wychowaniu dzieci zazwyczaj najwi臋cej wiedz膮 ci, kt贸rzy ich nie maj膮. Nic dziwnego, 偶e m艂odzi rodzice gubi膮 si臋 w艣r贸d 鈥渄obrych rad鈥 kole偶anek, ciotek czy s膮siadek. Niepok贸j wywo艂any nadmiarem informacji skutecznie postanowi艂a z艂agodzi膰 marka Canpol Babies. We wsp贸艂pracy z Ann膮 Dereszowsk膮 oraz ekspertami: neurologoped膮, psychologiem i doradc膮 laktacyjnym stworzy艂a cykl Canpol Ladies, kt贸ry dost臋pny jest w odcinkach na kanale YouTube.

W kr贸tkich filmikach opiekunowie znajd膮 odpowiedzi na pytania dotycz膮ce m.in. trudno艣ci w karmieniu piersi膮, u偶ywania smoczka czy kubka niekapka. Nie zabraknie te偶 osobistych historii oraz kontrowersyjnych temat贸w.

Catering dietetyczny od Grupy 呕abka

Dostawa gotowych posi艂k贸w wprost do Klienta, czyli catering dietetyczny to hit ostatnich lat. Grupa 呕abka postanowi艂a w艂膮czy膰 si臋 w ten trend i we wsp贸艂pracy ze sp贸艂k膮 Cool-Logistics b臋dzie dowozi膰 mieszka艅com z okolic Poznania, Warszawy oraz Wroc艂awia dania w temperaturze kontrolowanej. Na razie sp贸艂ka obs艂ugiwa膰 b臋dzie swoje podmioty, jednak docelowo poszerzy ofert臋 o kolejnych producent贸w catering贸w dietetycznych, a w艣r贸d nich tak偶e inne firmy wsp贸艂pracuj膮cych z platform膮 Dietly.pl.

Microsoft wspiera osoby niepe艂nosprawne dzi臋ki nowej myszce komputerowej

Osoby z niepe艂nosprawno艣ciami wci膮偶 maj膮 trudno艣ci z korzystaniem z komputera. Wychodz膮c naprzeciw ich potrzebom, firma Microsoft stworzy艂a Adaptive Button 鈥 urz膮dzenie z programowalnymi klawiszami, funkcjonuj膮ce jak myszka i do z艂udzenia j膮 przypominaj膮ce. Ju偶 jednym ruchem r臋ki u偶ytkownik mo偶e zmieni膰 zar贸wno wygl膮d, jak i funkcjonowanie przycisk贸w, a tak偶e uzupe艂ni膰 urz膮dzenie np. o joystick. Tryb domy艣lny gad偶etu to o艣miokierunkowy pad wygl膮daj膮cy jak kontroler Xbox Elite.

Warto r贸wnie偶 doda膰, 偶e nie jest to pierwszy uk艂on firmy w stron臋 os贸b z trudno艣ciami motorycznymi. W 2019 roku pod jej patronatem powsta艂 np. Xbox Adaptive Controller, czyli powi臋kszony gamepad, natomiast w zesz艂ym roku firma wypu艣ci艂a na rynek zestaw prostych naklejek do komputera Surface, wspomagaj膮cych korzystanie z niego zar贸wno przez zaawansowanych, jak i pocz膮tkuj膮cych u偶ytkownik贸w.

Joanna Koz艂owska 鈥 Copywriter

Instagram nie zwalnia ze zmianami

Przed u偶ytkownikami Instagrama szykuje si臋 kolejna wa偶na zmiana. Tym razem dotyczy膰 b臋dzie sposobu wy艣wietlania tre艣ci Insta Stories, co mo偶e dotkn膮膰 w szczeg贸lno艣ci tw贸rc贸w, marketer贸w czy influencer贸w.

Do tej pory u偶ytkownicy widzieli wszystkie kafelki opublikowane przez danego tw贸rc臋. Aktualnie Instagram prowadzi testy, w kt贸rych poszczeg贸lnym osobom wy艣wietlaj膮 si臋 zaledwie trzy kafelki. Aby m贸c sprawdzi膰 pozosta艂e, nale偶y klikn膮膰 w opcj臋 poka偶 wszystko.

Je艣li Instagram zdecyduje si臋 na wprowadzenie zmiany sposobu wy艣wietlania tre艣ci, u偶ytkownicy najzwyczajniej mog膮 zniech臋ci膰 si臋 do dodatkowych klikni臋膰, co spowoduje spadki zasi臋g贸w tw贸rc贸w.聽 Przyczyn膮 tej rewolucji prawdopodobnie jest stawianie na pierwszym miejscu Insta Reels, by m贸c przyci膮gn膮膰 do serwisu nowych, m艂odych u偶ytkownik贸w.

Patrycja Nalepa 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: