📰 Internet News #33

📰 Internet News #33

Jubileusz Coca-Coli w Polsce – 50 lat sukcesu marki

Coca-Cola to z pewnością jedna z najpopularniejszych marek cenionych nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Z okazji 50-lecia firma nawiązała współpracę z młodą, początkującą piosenkarką – Sarą James, która jest zwyciężczynią czwartej edycji programu The Voice Kids. Artystka stworzyła własną wersję piosenki napisanej przez Magdalenę Wójcik – Chcę zatrzymać ten czas. Reżyserią teledysku zajęła się Helena Ganjalyan wraz z Bartoszem Szpakiem, natomiast produkcją – Hotel Torino.

Klip Magia jest w nas mówiący o tym, jak ważna jest każda chwila i obecność najbliższych w naszym życiu, stał się kontynuacją działań marketingowych Coca-Coli promujących nowoczesną platformę Real Magic, ale też kampanię 360 stopni. Dodatkowo z okazji jubileuszu marki w telewizji, radiu oraz kinie wyemitowano kilkunastosekundowe spoty reklamowe, rozszerzono współpracę z influencerami, a także zorganizowano loterię. Wszystko to w ramach hucznego celebrowania 50-lecia Coca-Coli w Polsce.

Pochyłe boisko jako symbol walki z nierównościami w sporcie

Brazylia jest krajem określanym mianem kolebki piłki nożnej. Brazylijska reprezentacja mężczyzn zdobyła tytuł mistrza świata aż pięć razy, dzięki czemu zyskała szacunek nie tylko fanów, ale przede wszystkim sponsorów. Niestety, drużyny kobiece nie cieszą się zainteresowaniem federacji piłkarskiej, na co szczególną uwagę zwróciła marka Puma. Aby podkreślić nierówności i trudności, z jakimi na każdym kroku zmagają się piłkarki, Puma stworzyła projekt o nazwie The Unlevel Playing Field, który ma na celu zwrócenie uwagi sponsorów, ale też męskiej części sportowego świata.

Wybudowane w Brazylii w Sao Paulo boisko o nachyleniu 4,5 stopnia oraz jednym wierzchołku umiejscowionym na wysokości 2,2 m nad ziemią odzwierciedla ciężką drogę, jaką muszą pokonać brazylijskie kobiety zajmujące się sportem, aby osiągnąć sukces.

Katarzyna Zdunek – Copywriter

Nowy model: atrybucja oparta na danych

Atrybucja oparta na danych to technologia systemów uczących się, wprowadzana automatycznie na kontach Google Ads, na których ustawienie konwersji nadal będzie spełniać wymagania związane z danymi. Nowy model atrybucji wykorzystywać będzie w miarę możliwości dane o konwersjach z danego konta, aby obliczać rzeczywisty udział każdej interakcji z reklamą na ścieżce konwersji.

Model oparty na danych różni się od modelu ostatniego kliknięcia tym, że uwzględnia całą drogę użytkownika do konwersji i przypisuje poszczególnym jej etapom odpowiedni udział. Zmiany na kontach będą wprowadzane od 22 czerwca b.r.

Przejście na inny model atrybucji może sprawić, że zaobserwujesz zmiany w raportach dotyczących kampanii. Mogą one wymagać wprowadzenia poprawek w ustawieniach stawek lub wartościach docelowych. Jeśli nie chcesz, aby atrybucja oparta na danych była włączona dla wszystkich działań powodujących konwersję na Twoim koncie, możesz wyłączyć automatyczną zmianę tutaj.

Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads

Nowa opcja w Google Maps – Immersive View

Podczas tegorocznej edycji konferencji Google I/O amerykańska firma zaprezentowała nową opcję Immersive View w usłudze Google Maps. Od teraz każdy z użytkowników będzie mógł doświadczyć na telefonie tego, jak wygląda dane miejsce lub restauracja, a samo poruszanie się po Immersive View będzie przypominało granie w grę wideo osadzoną w precyzyjnie wyskalowanym świecie rzeczywistym. Na ten moment dostępne będą wizualizacje Londynu, Nowego Jorku czy Tokio.

Warto dodać, że technologia Live View, AR jest już od dawna dostępna dla programistów, co pozwala tworzyć aplikacje i gry łączące świat cyfrowy i fizyczny. Z tej funkcji korzysta na przykład aplikacja IKEA Place, Snapchat, Instagram, czy Pokémon GO.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Canpol Ladies – nowy cykl porad dla rodziców pod patronatem marki Canpol Babies

O wychowaniu dzieci zazwyczaj najwięcej wiedzą ci, którzy ich nie mają. Nic dziwnego, że młodzi rodzice gubią się wśród “dobrych rad” koleżanek, ciotek czy sąsiadek. Niepokój wywołany nadmiarem informacji skutecznie postanowiła złagodzić marka Canpol Babies. We współpracy z Anną Dereszowską oraz ekspertami: neurologopedą, psychologiem i doradcą laktacyjnym stworzyła cykl Canpol Ladies, który dostępny jest w odcinkach na kanale YouTube.

W krótkich filmikach opiekunowie znajdą odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. trudności w karmieniu piersią, używania smoczka czy kubka niekapka. Nie zabraknie też osobistych historii oraz kontrowersyjnych tematów.

Catering dietetyczny od Grupy Żabka

Dostawa gotowych posiłków wprost do Klienta, czyli catering dietetyczny to hit ostatnich lat. Grupa Żabka postanowiła włączyć się w ten trend i we współpracy ze spółką Cool-Logistics będzie dowozić mieszkańcom z okolic Poznania, Warszawy oraz Wrocławia dania w temperaturze kontrolowanej. Na razie spółka obsługiwać będzie swoje podmioty, jednak docelowo poszerzy ofertę o kolejnych producentów cateringów dietetycznych, a wśród nich także inne firmy współpracujących z platformą Dietly.pl.

Microsoft wspiera osoby niepełnosprawne dzięki nowej myszce komputerowej

Osoby z niepełnosprawnościami wciąż mają trudności z korzystaniem z komputera. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, firma Microsoft stworzyła Adaptive Button – urządzenie z programowalnymi klawiszami, funkcjonujące jak myszka i do złudzenia ją przypominające. Już jednym ruchem ręki użytkownik może zmienić zarówno wygląd, jak i funkcjonowanie przycisków, a także uzupełnić urządzenie np. o joystick. Tryb domyślny gadżetu to ośmiokierunkowy pad wyglądający jak kontroler Xbox Elite.

Warto również dodać, że nie jest to pierwszy ukłon firmy w stronę osób z trudnościami motorycznymi. W 2019 roku pod jej patronatem powstał np. Xbox Adaptive Controller, czyli powiększony gamepad, natomiast w zeszłym roku firma wypuściła na rynek zestaw prostych naklejek do komputera Surface, wspomagających korzystanie z niego zarówno przez zaawansowanych, jak i początkujących użytkowników.

Joanna Kozłowska – Copywriter

Instagram nie zwalnia ze zmianami

Przed użytkownikami Instagrama szykuje się kolejna ważna zmiana. Tym razem dotyczyć będzie sposobu wyświetlania treści Insta Stories, co może dotknąć w szczególności twórców, marketerów czy influencerów.

Do tej pory użytkownicy widzieli wszystkie kafelki opublikowane przez danego twórcę. Aktualnie Instagram prowadzi testy, w których poszczególnym osobom wyświetlają się zaledwie trzy kafelki. Aby móc sprawdzić pozostałe, należy kliknąć w opcję pokaż wszystko.

Jeśli Instagram zdecyduje się na wprowadzenie zmiany sposobu wyświetlania treści, użytkownicy najzwyczajniej mogą zniechęcić się do dodatkowych kliknięć, co spowoduje spadki zasięgów twórców.  Przyczyną tej rewolucji prawdopodobnie jest stawianie na pierwszym miejscu Insta Reels, by móc przyciągnąć do serwisu nowych, młodych użytkowników.

Patrycja Nalepa – Specjalista ds. Social Media

Udostępnij na: