📰 Internet News #31

📰 Internet News #31

Rzetelne dziennikarstwo ważne jak nigdy wcześniej – kampania Gazety Wyborczej

Pojęcie fake news nigdy jeszcze nie było tak rozpowszechnione i tak szeroko dyskutowane, jak dziś, kiedy ludzie poszukują rzetelnych informacji związanych z sytuacją geopolityczną w Europie. Stąd też zespół “Gazety Wyborczej”, a także serwis Wyborcza.pl zorganizowały kampanię pod hasłem „Najważniejsze są sprawdzone wiadomości. Szczególnie teraz”. Czytelnicy są w niej zachęcani do korzystania z wiarygodnych źródeł informacji. Promocyjne treści możemy zobaczyć w internecie, prasie, przestrzeni publicznej. Akcja przybliża czytelnikom także codzienną pracę redaktorów.

Marki i logotypy na tatuażach konsumentów – po które sięgamy najchętniej?

Tatuaże towarzyszą ludzkości od wieków. Kiedyś miały znaczenie rytualne, dziś – najczęściej są po prostu ozdobą ciała. W połowie grudnia 2021 roku firma DealA sprawdziła na Instagramie liczbę postów otagowanych nazwą marki i słowem “tatuaż”. Jak się okazuje – niekwestionowanym liderem w tym rankingu jest Disney (ponad 474 000 postów), zaraz za nim uplasowało się Nintendo (43 648 postów), a dalej Harley Davidson (11 804 posty). W pierwszej piątce znalazły się też marki takie jak LegoNike.

Joanna Kozłowska – Copywriter

Google a wojna w Ukrainie

W związku z trwającym zdarzeniem o charakterze wrażliwym (wojna w Ukrainie), Google wprowadza odpowiednie zmiany oraz aktualizacje dotyczące zasad reklamowych. W pierwszej kolejności wstrzymane zostały reklamy wyświetlane przez media finansowane ze środków Federacji Rosyjskiej (zmiany zostały wprowadzone w trybie natychmiastowym z końcem lutego). Na początku marca wprowadzone zostały kolejne restrykcje, a mianowicie tymczasowe wstrzymanie wyświetlania reklam w Google użytkownikom na terenie Rosji. Tydzień później wstrzymane zostały także reklamy w usługach i sieciach Google na całym świecie, które wyświetlane były przez reklamodawców z Rosji.

Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads

Kampania Make Your Move marki Tommy Hilfiger – swoboda wyrażania siebie

Tommy Hilfiger to prawdziwy guru w branży odzieżowej. Stworzona przez niego kampania pod inspirującą nazwą Make Your Move nawiązuje do stylu preppy kojarzonego z bluzami i kamizelkami rodem z amerykańskiego college’u.

Uczestniczący w reklamie Anthony Ramos – gwiazdor musicali – jest nie tylko ambasadorem całej akcji, ale też autorem tekstów nawołujących do odważnego wyrażania siebie. Jasny przekaz oraz świetnie skomponowana muzyka podkreślają indywidualizm marki, a także skutecznie zachęcają do sprawdzenia całej kolekcji wiosennej 2022.

Katarzyna Zdunek – Copywriter

Koniec Facebooka i Instagrama w Rosji

21 marca 2022 roku moskiewski sąd zakazał funkcjonowania serwisów Meta (dawniej Facebook). Uznał je za organizacje o charakterze ekstremistycznym. Rosjanie oficjalnie nie mogą korzystać z Facebooka i Instagrama. Krok ten został podjęty przez zmiany, jakie zawarto w regulaminie Meta dotyczące akceptowania mowy nienawiści w stosunku do rosyjskich wojsk i prezydenta Rosji. Wyjątkiem jest komunikator WhatsApp, który został zwolniony z zakazu sądu.

Patrycja Nalepa – Specjalista ds. Social Media

Rossgram – rosyjski odpowiednik Instagrama

Portale społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram zostały w Rosji zablokowane. Na tę wiadomość najgorzej zareagowały rosyjskie influencerki – gwiazda telewizji reality, Olga Buzova, opublikowała film, w którym opłakuje zamknięcie portalu społecznościowego, mówiąc, że czuje, jakby jej życie zostało jej odebrane. Oczywiście reakcja internautów była natychmiastowa. Na instagramerkę wylała się rzeka hejtu za opłakiwanie przez nią utraty fanów, podczas gdy tysiące ludzi zostało zabitych w wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Kiedy już się wydawało, że to koniec rosyjskich influencerek, pojawił się pomysł nowej aplikacji, której celem będzie zastąpienie Instagrama. Już 28 marca ma ruszyć w Rosji Rossgram. Chociaż aplikacja kolorystyką, układem oraz funkcjonalnością ma bardzo przypominać Instagram, to będzie miała kilka funkcji, które nie są dostępne w aplikacji Meta. Te dodatkowe funkcje obejmują crowdfunding (finansowanie społecznościowe) i płatny dostęp do niektórych treści. Czy aplikacja zyska na popularności i z powodzeniem zastąpi amerykańskie portale społecznościowe? Raczej nie, ale czas pokaże.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Weryfikuj informacje znalezione w internecie!

Wojna w Ukrainie jest nie tylko wojną terytorialną, ale również cyberwojną. Obecnie bardzo łatwo natknąć się na fałszywe informacje, dlatego bądźmy ostrożni i nie powielajmy fake newsów. Oddzielenie informacji prawdziwych od dezinformacji ułatwia nowe narzędzie - https://zglostrolla.pl/.

zglostrolla.pl

Aby skorzystać z tego narzędzia, wystarczy wkleić podejrzany link i kliknąć przycisk Prześlij. Treść przesyłana jest do analityków Brand24, gdzie zostanie zeskanowana pod kierunkiem fake newsów i manipulacji. Następnie podejrzane treści trafiają do odpowiednich organów, administracji serwisów społecznościowych.

Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media

Udostępnij na: