­čô░Internet News #31

­čô░Internet News #31

Rzetelne dziennikarstwo wa┼╝ne jak nigdy wcze┼Ťniej ÔÇô kampania Gazety Wyborczej

Poj─Öcie fake news nigdy jeszcze nie by┼éo tak rozpowszechnione i tak szeroko dyskutowane, jak dzi┼Ť, kiedy ludzie poszukuj─ů rzetelnych informacji zwi─ůzanych z sytuacj─ů geopolityczn─ů w Europie. St─ůd te┼╝ zesp├│┼é ÔÇťGazety WyborczejÔÇŁ, a tak┼╝e serwis Wyborcza.pl zorganizowa┼éy kampani─Ö pod has┼éem ÔÇ×Najwa┼╝niejsze s─ů sprawdzone wiadomo┼Ťci. Szczeg├│lnie terazÔÇŁ. Czytelnicy s─ů w niej zach─Öcani do korzystania z wiarygodnych ┼║r├│de┼é informacji. Promocyjne tre┼Ťci mo┼╝emy zobaczy─ç w internecie, prasie, przestrzeni publicznej. Akcja przybli┼╝a czytelnikom tak┼╝e codzienn─ů prac─Ö redaktor├│w.

Marki i logotypy na tatua┼╝ach konsument├│w ÔÇô po kt├│re si─Ögamy najch─Ötniej?

Tatua┼╝e towarzysz─ů ludzko┼Ťci od wiek├│w. Kiedy┼Ť mia┼éy znaczenie rytualne, dzi┼Ť ÔÇô najcz─Ö┼Ťciej s─ů po prostu ozdob─ů cia┼éa. W po┼éowie grudnia 2021 roku firma DealA sprawdzi┼éa na Instagramie liczb─Ö post├│w otagowanych nazw─ů marki i s┼éowem ÔÇťtatua┼╝ÔÇŁ. Jak si─Ö okazuje ÔÇô niekwestionowanym liderem w tym rankingu jest Disney (ponad 474 000 post├│w), zaraz za nim uplasowa┼éo si─Ö Nintendo (43 648 post├│w), a dalej Harley Davidson (11 804 posty). W pierwszej pi─ůtce znalaz┼éy si─Ö te┼╝ marki takie jak LegoNike.

Joanna Koz┼éowska ÔÇô Copywriter

Google a wojna w Ukrainie

W zwi─ůzku z trwaj─ůcym zdarzeniem o charakterze wra┼╝liwym (wojna w Ukrainie), Google wprowadza odpowiednie zmiany oraz aktualizacje dotycz─ůce zasad reklamowych. W pierwszej kolejno┼Ťci wstrzymane zosta┼éy reklamy wy┼Ťwietlane przez media finansowane ze ┼Ťrodk├│w Federacji Rosyjskiej (zmiany zosta┼éy wprowadzone w trybie natychmiastowym z ko┼äcem lutego). Na pocz─ůtku marca wprowadzone zosta┼éy kolejne restrykcje, a mianowicie tymczasowe wstrzymanie wy┼Ťwietlania reklam w Google u┼╝ytkownikom na terenie Rosji. Tydzie┼ä p├│┼║niej wstrzymane zosta┼éy tak┼╝e reklamy w us┼éugach i sieciach Google na ca┼éym ┼Ťwiecie, kt├│re wy┼Ťwietlane by┼éy przez reklamodawc├│w z Rosji.

Patrycja Kolwat ÔÇô Specjalista ds. Google Ads

Kampania Make Your Move marki Tommy Hilfiger ÔÇô swoboda wyra┼╝ania siebie

Tommy Hilfiger to prawdziwy guru w bran┼╝y odzie┼╝owej. Stworzona przez niego kampania pod inspiruj─ůc─ů nazw─ů Make Your Move nawi─ůzuje do stylu preppy kojarzonego z bluzami i kamizelkami rodem z ameryka┼äskiego collegeÔÇÖu.

Uczestnicz─ůcy w reklamie Anthony Ramos ÔÇô gwiazdor musicali ÔÇô jest nie tylko ambasadorem ca┼éej akcji, ale te┼╝ autorem tekst├│w nawo┼éuj─ůcych do odwa┼╝nego wyra┼╝ania siebie. Jasny przekaz oraz ┼Ťwietnie skomponowana muzyka podkre┼Ťlaj─ů indywidualizm marki, a tak┼╝e skutecznie zach─Öcaj─ů do sprawdzenia ca┼éej kolekcji wiosennej 2022.

Katarzyna Zdunek ÔÇô Copywriter

Koniec Facebooka i Instagrama w Rosji

21 marca 2022 roku moskiewski s─ůd zakaza┼é funkcjonowania serwis├│w Meta (dawniej Facebook). Uzna┼é je za organizacje o charakterze ekstremistycznym. Rosjanie oficjalnie nie mog─ů korzysta─ç z Facebooka i Instagrama. Krok ten zosta┼é podj─Öty przez zmiany, jakie zawarto w regulaminie Meta dotycz─ůce akceptowania mowy nienawi┼Ťci w stosunku do rosyjskich wojsk i prezydenta Rosji. Wyj─ůtkiem jest komunikator WhatsApp, kt├│ry zosta┼é zwolniony z zakazu s─ůdu.

Patrycja Nalepa ÔÇô Specjalista ds. Social Media

Rossgram ÔÇô rosyjski odpowiednik Instagrama

Portale spo┼éeczno┼Ťciowe takie jak Facebook czy Instagram zosta┼éy w Rosji zablokowane. Na t─Ö wiadomo┼Ť─ç najgorzej zareagowa┼éy rosyjskie influencerki ÔÇô gwiazda telewizji reality, Olga Buzova, opublikowa┼éa film, w kt├│rym op┼éakuje zamkni─Öcie portalu spo┼éeczno┼Ťciowego, m├│wi─ůc, ┼╝e czuje, jakby jej ┼╝ycie zosta┼éo jej odebrane. Oczywi┼Ťcie reakcja internaut├│w by┼éa natychmiastowa. Na instagramerk─Ö wyla┼éa si─Ö rzeka hejtu za op┼éakiwanie przez ni─ů utraty fan├│w, podczas gdy tysi─ůce ludzi zosta┼éo zabitych w wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrain─Ö.

Kiedy ju┼╝ si─Ö wydawa┼éo, ┼╝e to koniec rosyjskich influencerek, pojawi┼é si─Ö pomys┼é nowej aplikacji, kt├│rej celem b─Ödzie zast─ůpienie Instagrama. Ju┼╝ 28 marca ma ruszy─ç w Rosji Rossgram. Chocia┼╝ aplikacja kolorystyk─ů, uk┼éadem oraz funkcjonalno┼Ťci─ů ma bardzo przypomina─ç Instagram, to b─Ödzie mia┼éa kilka funkcji, kt├│re nie s─ů dost─Öpne w aplikacji Meta. Te dodatkowe funkcje obejmuj─ů crowdfunding (finansowanie spo┼éeczno┼Ťciowe) i p┼éatny dost─Öp do niekt├│rych tre┼Ťci. Czy aplikacja zyska na popularno┼Ťci i z powodzeniem zast─ůpi ameryka┼äskie portale spo┼éeczno┼Ťciowe? Raczej nie, ale czas poka┼╝e.

Izabela Konieczna ÔÇô Specjalista ds. Social Media

Weryfikuj informacje znalezione w internecie!

Wojna w Ukrainie jest nie tylko wojn─ů terytorialn─ů, ale r├│wnie┼╝ cyberwojn─ů. Obecnie bardzo ┼éatwo natkn─ů─ç si─Ö na fa┼észywe informacje, dlatego b─ůd┼║my ostro┼╝ni i nie powielajmy fake news├│w. Oddzielenie informacji prawdziwych od dezinformacji u┼éatwia nowe narz─Ödzie - https://zglostrolla.pl/.

zglostrolla.pl

Aby skorzysta─ç z tego narz─Ödzia, wystarczy wklei─ç podejrzany link i klikn─ů─ç przycisk Prze┼Ťlij. Tre┼Ť─ç przesy┼éana jest do analityk├│w Brand24, gdzie zostanie zeskanowana pod kierunkiem fake news├│w i manipulacji. Nast─Öpnie podejrzane tre┼Ťci trafiaj─ů do odpowiednich organ├│w, administracji serwis├│w spo┼éeczno┼Ťciowych.

Hanna Grochocka ÔÇô Zast─Öpca Team Leadera Dzia┼éu Social Media

Udost─Öpnij na: