📰 Internet News #25

📰 Internet News #25

Zmiany i nowości na Instagramie

W najbliższym czasie Instagram będzie prosił wszystkich użytkowników, którzy nie podali (podczas zakładania konta) swojej daty urodzin o uzupełnienie tej informacji. Serwisowi pomoże to w zaktualizowaniu i stworzeniu nowych funkcji, które będą miały za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo młodych ludzi.

Co z tymi, którzy wprowadzą nieprawdziwą datę? W walce z fałszywymi informacjami pomóc ma nowy algorytm i sztuczna inteligencja.

Na Instagramie nie zabrakło również nowości, na którą wszyscy bardzo długo czekali. Mowa o dodawaniu muzyki w IG Stories. Do tej pory dostępna była w innych krajach, a od niedawna korzystać z niej mogą użytkownicy mieszkający w Polsce. Przeglądając konta użytkowników, dostrzec można, że nowa funkcja cieszy się niemałym zainteresowaniem.

Patrycja Nalepa – Specjalista ds. Social Media

Nowy system ostrzeżeń Google – powtarzające się naruszenia zasad reklamowych

Na platformie Google zabronione jest wyświetlanie reklam niebezpiecznych lub szkodliwych. Od września 2021 roku do reklamodawców wysyłane będą upomnienia i ostrzeżenia o naruszeniu zasad dot. umożliwiania nieuczciwego postępowania, niezatwierdzonych substancji oraz produktów lub usług niebezpiecznych.

Przy pierwszym naruszeniu zasad wysłane zostanie upomnienie (poza usunięciem reklam nie zostanie nałożona żadna kara). Przy kolejnym naruszeniu wysłane zostanie pierwsze ostrzeżenie, a konto Google Ads wraz z reklamami zostanie wstrzymane na okres 3 dni. Po powtórnym naruszeniu tych samych zasad zastosowane zostanie drugie ostrzeżenie, w wyniku którego konto oraz reklamy będą nieaktywne przez tydzień. Otrzymanie ostrzeżenia trzeciego spowoduje zawieszenie konta Google Ads.

Więcej informacji TUTAJ.

Patrycja Kolwat - Specjalista ds. Google Ads

Kontrowersyjna kampania H&M promująca nową funkcję w aplikacji sklepu

“Mężczyzna nie prosi o pomoc. Nie musi, bo…” z takim hasłem na plakatach spotkali się ostatnio odwiedzający sklepy H&M klienci. Kampania miała promować nową funkcję w mobilnej aplikacji sklepu polegającą na dopasowywaniu ubrań do stylu kupującego. Tymczasem – niefortunne hasło nie spodobało się internautom. Zarzucili oni marce utrwalenie szkodliwych stereotypów, gdzie mężczyźni przedstawiani są jako ci, którym nie wypada płakać, czy mieć gorszego dnia. W odpowiedzi na zarzuty firma wystosowała odpowiednie oświadczenie.

Rebuild the World, czyli świat bez barier według Grupy Lego

O tym, że dzieci to niezwykli twórcy przekonujemy się wiele razy w ciągu życia. Potencjał drzemiący w maluchach dostrzegła Grupa Lego, która kreatywne rozwiązywanie problemów postanowiła wykorzystać jako fabułę swoich nowych filmów do trwającej już 3. rok kampanii Rebuilt the World. Krótkie historyjki pokazują, w jaki sposób wspólnymi siłami, ponad podziałami wynikającymi z koloru skóry, wyznania czy wyglądu można kreować świat radosnej zabawy. Mamy więc rycerza, który musi przeprawić się przez rzekę, by zobaczyć niedźwiedzia, hipopotama otrzymującego skrzydła, aby móc latać z ptakiem, czy świnkę, która chce stanąć oko w oko z żyrafą.


Joanna Kozłowska – Copywriter

TikTok działa na rzecz ochrony zdrowia psychicznego

Na TikToku nie wolno zamieszczać treści, które w jakikolwiek sposób gloryfikują lub normalizują zaburzenia odżywiania, samookaleczanie czy samobójstwa, za to platforma chce wspierać użytkowników, którzy postanowili podzielić się swoją trudną historią z innymi.

Serwis udostępnił poradnik ułatwiający taki przekaz, jak również informator dotyczący zaburzeń odżywiania. Zaktualizowano też system ostrzegający przed potencjalnie nieodpowiednimi treściami. Co więcej, w przypadku gdy ktoś będzie szukał treści dotyczących samobójstwa, na jego ekranie pokażą się informacje, gdzie może uzyskać pomoc. Wszystko to ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno w aplikacji, jak i poza nią.

Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media

Facebook otworzył centrum operacyjne w Gdańsku

Jeszcze w tym miesiącu Facebook we współpracy z Telus International otworzy w Gdańsku Centrum Operacyjne – miejsce, które będzie wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa oraz reklamodawców z Europy Środkowo-Wschodniej.

Przedstawiciele firm będą mogli liczyć na wsparcie w znalezieniu nowych klientów, zoptymalizowaniu kampanii marketingowych i rozwijaniu biznesów poprzez aplikacje należące do rodziny Facebooka, czyli WhatsApp, Instagram, Facebook i Messenger.

Pracownicy centrum będą udzielać wsparcia w kilku językach. Chwilowo jest to język rosyjski i polski, natomiast od 2022 roku będzie to również czeski, rumuński, węgierski, niemiecki i angielski. Obecnie zatrudnionych jest ponad 80 ekspertów, jednak do 2023 roku firma planuje zwiększyć tę liczbę do 500 osób.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Udostępnij na: