馃摪 Internet News #25

馃摪 Internet News #25

Zmiany i nowo艣ci na Instagramie

W najbli偶szym czasie Instagram b臋dzie prosi艂 wszystkich u偶ytkownik贸w, kt贸rzy nie podali (podczas zak艂adania konta) swojej daty urodzin o uzupe艂nienie tej informacji. Serwisowi pomo偶e to w zaktualizowaniu i stworzeniu nowych funkcji, kt贸re b臋d膮 mia艂y za zadanie zwi臋kszy膰 bezpiecze艅stwo m艂odych ludzi.

Co z tymi, kt贸rzy wprowadz膮 nieprawdziw膮 dat臋? W walce z fa艂szywymi informacjami pom贸c ma nowy algorytm i sztuczna inteligencja.

Na Instagramie nie zabrak艂o r贸wnie偶 nowo艣ci, na kt贸r膮 wszyscy bardzo d艂ugo czekali. Mowa o dodawaniu muzyki w IG Stories. Do tej pory dost臋pna by艂a w innych krajach, a od niedawna korzysta膰 z niej mog膮 u偶ytkownicy mieszkaj膮cy w Polsce. Przegl膮daj膮c konta u偶ytkownik贸w, dostrzec mo偶na, 偶e nowa funkcja cieszy si臋 niema艂ym zainteresowaniem.

Patrycja Nalepa 鈥 Specjalista ds. Social Media

Nowy system ostrze偶e艅 Google 鈥 powtarzaj膮ce si臋 naruszenia zasad reklamowych

Na platformie Google zabronione jest wy艣wietlanie reklam niebezpiecznych lub szkodliwych. Od wrze艣nia 2021 roku do reklamodawc贸w wysy艂ane b臋d膮 upomnienia i ostrze偶enia o naruszeniu zasad dot. umo偶liwiania nieuczciwego post臋powania, niezatwierdzonych substancji oraz produkt贸w lub us艂ug niebezpiecznych.

Przy pierwszym naruszeniu zasad wys艂ane zostanie upomnienie (poza usuni臋ciem reklam nie zostanie na艂o偶ona 偶adna kara). Przy kolejnym naruszeniu wys艂ane zostanie pierwsze ostrze偶enie, a konto Google Ads wraz z reklamami zostanie wstrzymane na okres 3 dni. Po powt贸rnym naruszeniu tych samych zasad zastosowane zostanie drugie ostrze偶enie, w wyniku kt贸rego konto oraz reklamy b臋d膮 nieaktywne przez tydzie艅. Otrzymanie ostrze偶enia trzeciego spowoduje zawieszenie konta Google Ads.

Wi臋cej informacji TUTAJ.

Patrycja Kolwat - Specjalista ds. Google Ads

Kontrowersyjna kampania H&M promuj膮ca now膮 funkcj臋 w aplikacji sklepu

鈥淢臋偶czyzna nie prosi o pomoc. Nie musi, bo鈥︹ z takim has艂em na plakatach spotkali si臋 ostatnio odwiedzaj膮cy sklepy H&M klienci. Kampania mia艂a promowa膰 now膮 funkcj臋 w mobilnej aplikacji sklepu polegaj膮c膮 na dopasowywaniu ubra艅 do stylu kupuj膮cego. Tymczasem 鈥 niefortunne has艂o nie spodoba艂o si臋 internautom. Zarzucili oni marce utrwalenie szkodliwych stereotyp贸w, gdzie m臋偶czy藕ni przedstawiani s膮 jako ci, kt贸rym nie wypada p艂aka膰, czy mie膰 gorszego dnia. W odpowiedzi na zarzuty firma wystosowa艂a odpowiednie o艣wiadczenie.

Rebuild the World, czyli 艣wiat bez barier wed艂ug Grupy Lego

O tym, 偶e dzieci to niezwykli tw贸rcy przekonujemy si臋 wiele razy w ci膮gu 偶ycia. Potencja艂 drzemi膮cy w maluchach dostrzeg艂a Grupa Lego, kt贸ra kreatywne rozwi膮zywanie problem贸w postanowi艂a wykorzysta膰 jako fabu艂臋 swoich nowych film贸w do trwaj膮cej ju偶 3. rok kampanii Rebuilt the World. Kr贸tkie historyjki pokazuj膮, w jaki spos贸b wsp贸lnymi si艂ami, ponad podzia艂ami wynikaj膮cymi z koloru sk贸ry, wyznania czy wygl膮du mo偶na kreowa膰 艣wiat radosnej zabawy. Mamy wi臋c rycerza, kt贸ry musi przeprawi膰 si臋 przez rzek臋, by zobaczy膰 nied藕wiedzia, hipopotama otrzymuj膮cego skrzyd艂a, aby m贸c lata膰 z ptakiem, czy 艣wink臋, kt贸ra chce stan膮膰 oko w oko z 偶yraf膮.


Joanna Koz艂owska 鈥 Copywriter

TikTok dzia艂a na rzecz ochrony zdrowia psychicznego

Na TikToku nie wolno zamieszcza膰 tre艣ci, kt贸re w jakikolwiek spos贸b gloryfikuj膮 lub normalizuj膮 zaburzenia od偶ywiania, samookaleczanie czy samob贸jstwa, za to platforma chce wspiera膰 u偶ytkownik贸w, kt贸rzy postanowili podzieli膰 si臋 swoj膮 trudn膮 histori膮 z innymi.

Serwis udost臋pni艂 poradnik u艂atwiaj膮cy taki przekaz, jak r贸wnie偶 informator dotycz膮cy zaburze艅 od偶ywiania. Zaktualizowano te偶 system ostrzegaj膮cy przed potencjalnie nieodpowiednimi tre艣ciami. Co wi臋cej, w przypadku gdy kto艣 b臋dzie szuka艂 tre艣ci dotycz膮cych samob贸jstwa, na jego ekranie poka偶膮 si臋 informacje, gdzie mo偶e uzyska膰 pomoc. Wszystko to ma na celu zapewnienie bezpiecze艅stwa zar贸wno w aplikacji, jak i poza ni膮.

Anna Mantej 鈥 Specjalista ds. Social Media

Facebook otworzy艂 centrum operacyjne w Gda艅sku

Jeszcze w tym miesi膮cu Facebook we wsp贸艂pracy z Telus International otworzy w Gda艅sku Centrum Operacyjne 鈥 miejsce, kt贸re b臋dzie wspiera膰 ma艂e i 艣rednie przedsi臋biorstwa oraz reklamodawc贸w z Europy 艢rodkowo-Wschodniej.

Przedstawiciele firm b臋d膮 mogli liczy膰 na wsparcie w znalezieniu nowych klient贸w, zoptymalizowaniu kampanii marketingowych i rozwijaniu biznes贸w poprzez aplikacje nale偶膮ce do rodziny Facebooka, czyli WhatsApp, Instagram, Facebook i Messenger.

Pracownicy centrum b臋d膮 udziela膰 wsparcia w kilku j臋zykach. Chwilowo jest to j臋zyk rosyjski i polski, natomiast od 2022 roku b臋dzie to r贸wnie偶 czeski, rumu艅ski, w臋gierski, niemiecki i angielski. Obecnie zatrudnionych jest ponad 80 ekspert贸w, jednak do 2023 roku firma planuje zwi臋kszy膰 t臋 liczb臋 do 500 os贸b.

Izabela Konieczna 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: