馃摪 Internet News #2

<br> 馃摪 Internet News #2

Koronawirus w mediach spo艂eczno艣ciowych

M贸wi si臋 o nim codziennie 鈥 z uwag膮 艣ledzimy wiadomo艣ci na jego temat. Chyba ka偶dy s艂ysza艂 o epidemii nowego koronawirusa. Co ciekawe, jego pojawienie si臋 ma du偶y wp艂yw na sprzeda偶, marketing艣wiatow膮 gospodark臋. Przez koronawirusa trac膮 marki modowe, odwo艂ano targi Mobile World Congress 2020, straty ponosz膮 linie lotnicze, biura podr贸偶y, a nawet bran偶a filmowa ze wzgl臋du na odwo艂anie premier oscarowych film贸w.

Koronawirus
@loganpaul/@fitnessoskar

Wygranymi w tej sytuacji s膮 firmy zajmuj膮ce si臋 sprzeda偶膮 masek ochronnych, ale r贸wnie偶 gry komputerowej 鈥濸lague鈥 czy koszulek z napisem 鈥濱 Survived Coronavirus 2020鈥. Niew膮tpliwie w najwi臋ksze os艂upienie wprawiaj膮 nas influencerzy, kt贸rzy pr贸buj膮 wypromowa膰 w艂asne nazwiska na epidemii i oznaczaj膮 posty hashtagiem #coronavirus.

Najwa偶niejszy blok reklamowy w roku 鈥 Super Bowl

2 lutego odby艂 si臋 Super Bowl 2020. To doskona艂a okazja do promocji, kt贸r膮 wykorzystuj膮 najwi臋ksze firmy na 艣wiecie. W tym roku emisja 30-sekundowego spotu kosztowa艂a a偶 5,6 milion贸w dolar贸w! Na antenie stacji FOX podczas fina艂u wyemitowano ponad 50 reklam.

Na uwag臋 zas艂uguje spot wykupiony przez milionera Davida MacNeila, kt贸rego pies zachorowa艂 na raka. Scoutowi dawano kilka miesi臋cy 偶ycia, ale weterynarzom uda艂o si臋 go uratowa膰. Spot wyemitowany podczas Super Bowl jest ho艂dem dla weterynarzy. Ca艂o艣膰 艣rodk贸w zebranych z emisji spotu zostanie przekazana na leczenie ps贸w dotkni臋tych chorob膮 nowotworow膮.

Hanna Grochocka 鈥 Zast臋pca Team Leadera Dzia艂u Social Media聽

Lokowanie mi艂o艣ci w dzie艅 艣wi臋tego Walentego

Kilka dni temu obchodzili艣my Walentynki. Z tej okazji wiele r贸偶nych firm 鈥 na potrzeby komunikacji w mediach spo艂eczno艣ciowych 鈥 stworzy艂o kreacje nawi膮zuj膮ce do 艣wi臋ta zakochanych. Jedni, tak jak Krakus, wyznaj膮 mi艂o艣膰 nietypowymi sloganami. Inni 鈥 jak Zalando 鈥 u偶ywaj膮c prostych zwrot贸w na wz贸r og艂osze艅 matrymonialnych, zach臋caj膮 do kupowania but贸w, p艂aszczy czy torebek. Nie zawiod艂y te偶 restauracyjne sieci贸wki 鈥 Pizza Hut i McDonald鈥檚 od serca zaserwowa艂y zar贸wno jedzenie, jak i kreacje.

Walentynki
殴r贸d艂a:1, 2, 3.

Nasze serca w najwi臋kszym stopniu skrad艂y walentynkowe strategie H&M oraz Bolt, kt贸re zach臋ca艂y do pokochania zwierzak贸w. Marki pokaza艂y swoim obserwuj膮cym zdj臋cia psiak贸w i kot贸w 鈥 podopiecznych schronisk oraz fundacji 鈥 prezentuj膮c zwierz臋ta czekaj膮ce na adopcj臋.

Aleksandra Wardach 鈥 Specjalista ds. Social Media

Pomys艂owe reklamy sponsorowane czaj膮 si臋 za winklem

No Fluff Jobs
Kampania No Fluff Jobs. 殴r贸d艂o.

Serwis No Fluff Jobs uruchomi艂 kampani臋 dedykowan膮 programistom z r贸偶nych region贸w Polski. Przygotowano 4 ods艂ony reklamy sponsorowanej na Facebooku 鈥 w j臋zyku kaszubskim, gwarze wielkopolskiej, 艣l膮skiejpodlaskiej. Komunikaty, w kt贸rych postawiono na regionaln膮 mow臋, udowadniaj膮, 偶e kluczem do skutecznej reklamy jest dobre poznanie grupy docelowej. Tw贸rcy w zabawny, b艂yskotliwy spos贸b u偶yli charakterystycznych dla danego wojew贸dztwa zwrot贸w, co spotka艂o si臋 z bardzo pozytywnym odbiorem. 鈥淎 mo偶e prziszo艂 czas na szukanie nowyj roboty? Niy czekej i 么badej nojnowsze 么ferty na No Fluff Jobs!鈥 Kampania bez blubr贸w potrwa jeszcze tylko kilka dni.

Walentynkowe wyszukiwania w Google

Z analizy trend贸w w Google wynika, 偶e pierwsze zapytania dotycz膮ce tego 艣wi臋ta wprowadzane s膮 ju偶 w listopadzie. Z roku na rok z coraz wi臋kszym wyprzedzeniem my艣limy o tym, jak zaplanowa膰 ten dzie艅 i co podarowa膰 drugiej po艂贸wce. Od pierwszej po艂owy stycznia wzrasta liczba wyszukiwa艅 fraz z dopiskiem 鈥渄la niej鈥 lub 鈥渄la niego鈥 鈥 to zazwyczaj wpisujemy, szukaj膮c odpowiedniego prezentu. Wed艂ug danych Google, inspiracji na walentynkowy podarunek znacznie cz臋艣ciej szukaj膮 kobiety ni偶 m臋偶czy藕ni 鈥 odpowiednie warto艣ci 73% i 27% zdaj膮 si臋 potwierdza膰 hipotez臋 m贸wi膮c膮 o tym, 偶e znalezienie prezentu dla m臋偶a czy narzeczonego to niezwykle trudne zadanie. Google odnotowa艂 te偶 wzrost wyszukiwa艅 fraz zwi膮zanych z bielizn膮, wizytami w salonach SPA dla par, kwiatami oraz klasycznie 鈥 z romantyczn膮 kolacj膮 dla dwojga.

Zofia Balcer 鈥 M艂odszy Copywriter

Rozszerzone mo偶liwo艣ci reklam produktowych w Google

Od 4 marca zwi臋ksz膮 si臋 mo偶liwo艣ci reklamodawc贸w wy艣wietlaj膮cych swoje przekazy w ramach reklam produktowych. Dotychczas ten format dost臋pny by艂 w ramach sieci wyszukiwania, zak艂adki 鈥渮akupy鈥, partner贸w wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Po wspomnianej dacie reklamy b臋d膮 mog艂y wy艣wietla膰 si臋 r贸wnie偶 w Gmailu 鈥 to bez w膮tpienia 艣wietna wiadomo艣膰 dla sklep贸w internetowych, kt贸re doskonale opanowa艂y kierowanie kontekstowe oraz remarketing dynamiczny. Dzi臋ki nowej lokalizacji reklam b臋d膮 oni mogli dociera膰 do swoich potencjalnych klient贸w jeszcze cz臋艣ciej i dok艂adniej.

Wojciech Kasperczak 鈥 Team Leader Dzia艂u Google Ads

Udost臋pnij na: