馃摪 Internet News #19

馃摪 Internet News #19

Wsp贸lna akcja 呕ywiec Zdr贸j i Grupa 呕ywiec 鈥濪bamy o wod臋鈥

Jakie by艂o nasze (i zapewne innych u偶ytkownik贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych r贸wnie偶) zdziwienie, kiedy 18 marca okaza艂o si臋, 偶e 呕ywiec Zdr贸j i Grupa 呕ywiec tymczasowo zamieni艂y si臋 profilami w social media. Na wyja艣nienia nie trzeba by艂o d艂ugo czeka膰, bowiem ju偶 22 marca w 艢wiatowy Dzie艅 Wody okaza艂o si臋, 偶e obie firmy po艂膮czy艂 wsp贸lny cel 鈥 ochrona zasob贸w wodnych teren贸w 呕ywiecczyzny, z kt贸rego to obie marki pochodz膮. Zajrzyjcie TUTAJ, aby dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o akcji 鈥濪bamy o wod臋鈥!

Aleksandra Wardach 鈥 Specjalista ds. Social Media

Aktualizacje dotycz膮ce bezpiecze艅stwa marki

W marcu Facebook postanowi艂 skupi膰 si臋 na temacie praw autorskich dla marek, aktualizuj膮c swoj膮 aplikacj臋 鈥 Prawa autorskie do znak贸w towarowych i reklam.

Od teraz za po艣rednictwem Mened偶era praw autorskich ich w艂a艣ciciele mog膮 zg艂asza膰 roszczenia i pobiera膰 pieni膮dze za reklamy wykorzystuj膮ce ich chronione materia艂y. W przypadku trafienia na tre艣ci, kt贸re naruszaj膮 prawa autorskie, firmy mog膮 je zg艂osi膰, a zesp贸艂 Facebooka zajmie si臋 ich przeanalizowaniem, a w uzasadnionych przypadkach ich usuni臋ciem.

Jakie zmiany wprowadzono we wspomnianym narz臋dziu? Przede wszystkim dodano funkcj臋 wyszukiwania poprzez obraz oraz rozszerzono wyniki wyszukiwania 鈥 narz臋dzie b臋dzie od teraz wy艣wietla膰 r贸wnie偶 wyniki obejmuj膮ce firmy sprzedaj膮ce za po艣rednictwem sklep贸w lub w postach na Instagramie oznaczonych tagami produkt贸w.

Hanna Grochocka 鈥 Zast臋pca Team Leadera Dzia艂u Social Media

Who run the world? Girls 鈥 Nike celebruje macierzy艅stwo jako symbol si艂y kobiet

Reklama Nike to co艣 wi臋cej ni偶 promocja pierwszej kolekcji ubra艅 stworzonej specjalnie dla kobiet w ci膮偶y. Spot pokazuje, 偶e si艂a jest kobiet膮, szczeg贸lnie na tak wymagaj膮cym etapie 偶ycia, jakim jest ci膮偶a i wczesne macierzy艅stwo. Najnowsza kampania to uk艂on w stron臋 wszystkich obecnych oraz przysz艂ych mam 鈥 wytrwa艂ych, niezale偶nych i pewnych siebie.

W reklamie pojawiaj膮 si臋 znane kobiety ze 艣wiata sportu 鈥 Serena Williams, Bianca Williams, Alex Morgan, Nia Ali czy Shelly-Ann Fraser-Pryce.

鈥楿ndo Send鈥

Cz臋sto tweetujesz pod wp艂ywem emocji, a mo偶e po prostu pope艂ni艂e艣 b艂膮d w pisowni? Twitter testuje now膮 funkcj臋 i bardzo mo偶liwe, 偶e ju偶 nied艂ugo pozwoli u偶ytkownikom na edytowanie tweet贸w przed ich opublikowaniem.

Aplikacja Twitter

Testowana opcja ma przypomina膰 istniej膮ce ju偶 narz臋dzie Gmaila, kt贸re umo偶liwia wycofanie wiadomo艣ci e-mail w ci膮gu 30 sekund.

Ewelina Najda 鈥 Zast臋pca Team Leadera Dzia艂u Copywritingu

Trump wraca do sieci z w艂asn膮 platform膮

Donald Trump jeszcze do niedawna by艂 aktywnym u偶ytkownikiem medi贸w spo艂eczno艣ciowych. W styczniu bie偶膮cego roku portale 鈥 mi臋dzy innymi Facebook oraz Twitter 鈥 postanowi艂y zablokowa膰 konta by艂ego prezydenta USA. Sta艂o si臋 tak przez rozpowszechnianie przez niego informacji o sfa艂szowaniu wynik贸w wybor贸w prezydenckich, co p贸藕niej mia艂o swoje skutki w Kapitolu. Trump jednak nie daje za wygran膮. Internet obieg艂a informacja o tworzeniu w艂asnego serwisu spo艂eczno艣ciowego. Prawdopodobnie b臋dzie to platforma zrzeszaj膮ca jego zwolennik贸w.

Czy nowy portal stanie si臋 konkurencj膮 dla najpopularniejszych serwis贸w? O tym prawdopodobnie przekonamy si臋 w najbli偶szych miesi膮cach.

Patrycja Nalepa 鈥 Specjalista ds. Social Media

Kampania teaserowa Deli2.pl, czyli jak uzyska膰 rozg艂os, wykorzystuj膮c pomys艂, a nie wielki bud偶et

W po艂owie marca internet obieg艂y zdj臋cia kilku billboard贸w w Warszawie, na kt贸rych widnia艂o has艂o: 鈥淛edziesz do Lidla? Szkoda zdrowia! #zostanwdomu鈥. Natychmiast spekulowano, kto mo偶e sta膰 za kampani膮 i wielu komentator贸w wskazywa艂o samego Lidla lub jego najwi臋kszych konkurent贸w. Gdy uwaga zosta艂a skutecznie przyci膮gni臋ta 鈥 i zanim odbiorcy stracili zainteresowanie zagadk膮 鈥 do akcji przyzna艂a si臋 firma Tower Investment, kt贸ra niedawno uruchomi艂a sklep online Deli2.pl. W kolejnym etapie kampanii ustawiono pod Warszaw膮 billboardy z logo sklepu oraz wymownym 鈥渟orry Lidl鈥︹, czym marka wzbudzi艂a jeszcze wi臋ksz膮 ciekawo艣膰 medi贸w i konsument贸w.

Kampania teaserowa Deli2.pl.
Kampania teaserowa Deli2.pl. 殴r贸d艂o 1. 殴r贸d艂o 2.

Akcja by艂a precyzyjnie zaplanowana, a jak wyja艣nia stoj膮cy za ni膮 prezes sp贸艂ki, bezpo艣rednio nawi膮zywa艂a do komunikacji Lidla mocno nakierowanej na trosk臋 o zdrowie klient贸w. W uzyskaniu rozg艂osu z pewno艣ci膮 pom贸g艂 sprzeciw sieci dyskont贸w, kt贸ra podj臋艂a kroki prawne przeciwko dzia艂aniu Tower Investment, powo艂uj膮c si臋 na czyny nieuczciwej konkurencji.

Du偶e marki ostatecznie rezygnuj膮 z jajek pochodz膮cych z chowu klatkowego

Jeste艣my 艣wiadkami prawdziwej dobrej zmiany. W 2017 roku firma Nestle og艂osi艂a, 偶e zobowi膮zuje si臋 do zrezygnowania ze stosowania jajek z chowu klatkowego 鈥 a warto doda膰, 偶e do koncernu nale偶y marka Winiary, najwi臋kszy producent majonezu w Polsce. Rok p贸藕niej tak膮 sam膮 deklaracj臋 wystosowa艂a Lubella, kt贸ra w swojej ofercie ma mi臋dzy innymi makarony jajeczne. Dzi艣 obie marki z dum膮 og艂aszaj膮, 偶e zrealizowa艂y sw贸j cel, w tym Lubella znacznie szybciej, ni偶 pierwotnie planowano. To jednak nie koniec 鈥 po偶egnanie z jajkami pochodz膮cymi z chowu klatkowego zapowiadaj膮 tak偶e sieci dyskont贸w: Biedronka (stopniowo w kolejnych regionach) oraz Kaufland, kt贸ry deklaruje, 偶e ju偶 od pocz膮tku 2022 roku wszystkie jajka w asortymencie pochodzi膰 b臋d膮 z wolnego wybiegu lub chowu 艣ci贸艂kowego.

Zofia Balcer 鈥 Copywriter

Udost臋pnij na: