馃摪 Internet News #15

馃摪 Internet News #15

Nie ka偶dy chce by膰 niewidzialny 鈥 艣wi膮teczna zbi贸rka dla samotnych senior贸w

Mo偶liwo艣膰 stania si臋 niewidzialnym to marzenie wielu dzieci (a nawet doros艂ych), ale czasem niewidzialno艣膰 nie jest niczym ekscytuj膮cym, zw艂aszcza je艣li oznacza bycie niezauwa偶anym przez innych ludzi. W艂a艣nie temu po艣wi臋cona jest 艣wi膮teczna akcja Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, od wielu lat zajmuj膮cego si臋 pomoc膮 samotnym seniorom. Przygotowany w ramach kampanii spot zach臋ca do udzia艂u w zbi贸rce, dzi臋ki kt贸rej wolontariusze b臋d膮 mogli odwiedzi膰 osamotnione osoby starsze, zapewniaj膮c im wigilijny posi艂ek, prezent, 艣wi膮teczn膮 ozdob臋 oraz to, co najwa偶niejsze w tym wyj膮tkowym czasie 鈥 blisko艣膰. Akcj臋 mo偶ecie wesprze膰, wchodz膮c tutaj.

John Dog dzi臋kuje psom za wsparcie w czasie pandemii

Nadchodzi grudzie艅, a wraz z nim 艣wi臋ta Bo偶ego Narodzenia. Tym razem jednak b臋d膮 one inne ni偶 wszystkie 鈥 ko艅czy si臋 bowiem dziwny, pe艂en niepokoju rok 2020, kt贸ry z powodu pandemii dla wielu os贸b by艂 szczeg贸lnie trudny i wymagaj膮cy. W swojej nowej bo偶onarodzeniowej kampanii polska marka John Dog oferuj膮ca karmy oraz akcesoria dla zwierz膮t postanowi艂a podzi臋kowa膰 tym, kt贸rzy nierzadko byli naszymi jedynymi kompanami w czasie izolacji 鈥 psom. 艢wi膮teczny spot to wyraz wdzi臋czno艣ci dla pupili za wierne dotrzymywanie towarzystwa przez ca艂y rok, a jednocze艣nie zach臋ta, by w te 艢wi臋ta wr臋czy膰 im naprawd臋 wyj膮tkowy prezent.

Dawid Konieczka 鈥 M艂odszy Copywriter

Audio Ads

Google zdecydowa艂 si臋 na poszerzenie listy dost臋pnych format贸w reklamowych w ramach platformy YouTube. Rozw贸j us艂ugi streamingu muzyki oraz podcast贸w sprawia, 偶e coraz wi臋cej u偶ytkownik贸w korzysta z YouTube wy艂膮cznie go s艂uchaj膮c, dlatego nowy format reklam sk艂ada si臋 ze 艣cie偶ki d藕wi臋kowej oraz nieruchomego lub prostej animacji. G艂贸wnym celem reklam ma by膰 budowanie 艣wiadomo艣ci marki, dlatego b臋d膮 one rozliczanie w formacie CPM. Google wskazuje, i偶 format ten doskonale si臋 sprawdza i znacz膮co wp艂ywa na rozpoznawalno艣膰 brandu.

Wojciech Kasperczak 鈥 Team Leader Dzia艂u Google Ads

Social media w kampanii wyborczej w USA

W Stanach Zjednoczonych zako艅czy艂a si臋 trwaj膮ca ponad 2 lata kampania wyborcza, w kt贸rej opr贸cz kandydat贸w g艂贸wne role ponownie odgrywa艂y FacebookTwitter. Mimo wprowadzenia przez ostatnie lata wielu zmian w funkcjonowaniu tych platform, maj膮cych zapobiec rozprzestrzenianiu si臋 kolejnej fali fake news贸w, mo偶na ju偶 teraz stwierdzi膰, 偶e celu nie uda艂o si臋 osi膮gn膮膰. Skutek? Po raz kolejny przedstawiciele Facebooka oraz Twittera zostali wezwani przed oblicze komisji sprawiedliwo艣ci Senatu, gdzie musieli t艂umaczy膰 si臋 z podj臋tych dzia艂a艅. Dodatkowo nad ca艂膮 bran偶膮 medi贸w spo艂eczno艣ciowych wisi widmo wprowadzenia nowych, jeszcze bardziej rygorystycznych prawnych regulacji.

Bartosz Robakowski 鈥 Specjalista ds. Social Media

Jaka pi臋kna i d艂uga reklama Apartu鈥.

Co roku o tej porze wyczekujemy nowych 艣wi膮tecznych kampanii 鈥 przeje偶d偶aj膮cej ci臋偶ar贸wki Coca-Coli, wzruszaj膮cej reklamy od Allegro i innych鈥 W tym zacz臋li艣my sezon 艣wi膮tecznych reklam od kreacji firmy Apart, kt贸ra zamiast u艣miechu i wzruszenia, u wi臋kszo艣ci z nas wywo艂a艂a za偶enowanie i znudzenie.

Anna Lewandowska, Ma艂gorzata Socha i Julia Wieniawa to trio, kt贸re mia艂o zagwarantowa膰 marce wielki sukces. Co wi臋c posz艂o nie tak?

Spot trwa ponad 4 minuty i przedstawia trzy przyjaci贸艂ki w 艣wi膮tecznej scenerii, a jego t艂em muzycznym jest piosenka Zbigniewa Wodeckiego "Lubi臋 wraca膰 tam gdzie by艂em". Przepych i luksus, tak typowe dla kampanii bi偶uterii, tutaj wyj膮tkowo bij膮 po oczach, ocieraj膮c si臋 o kicz, a zlepek r贸偶nych przypadkowych uj臋膰 niestety nudzi. By膰 mo偶e odbi贸r reklamy nie by艂by a偶 tak negatywny, gdyby nie obecna sytuacja w Polsce. Trwaj膮ca epidemia, kryzys, zamkni臋cie cz臋艣ci us艂ug i strajki, sprawi艂y, 偶e takie obrazy dra偶ni膮 nas bardziej ni偶 zwykle.

Zaskoczy艂o nas r贸wnie偶 podej艣cie marki do ca艂ej sprawy, kt贸ra na swoim profilu na Facebooku zdecydowa艂a si臋 na bie偶膮co usuwa膰 wszystkie negatywne komentarze dotycz膮ce spotu.

parodia Klubu Komediowego.

Prawdopodobnie szybko zapomnieliby艣my o tej niezbyt udanej reklamie, gdyby nie znakomita parodia Klubu Komediowego. Film zatytu艂owany 鈥濸i臋kna i d艂uga reklama Apartu鈥 zadebiutowa艂 na YouTube 11 listopada i ju偶 osi膮gn膮艂 ponad 2 miliony wy艣wietle艅! W 艣wietny spos贸b wy艣miewa oryginalny spot marki, niejednokrotnie podkre艣laj膮c jego d艂ugo艣膰. Ostrzegamy! Po obejrzeniu klipu od razu zachce Wam si臋 艣piewa膰: 鈥...min臋艂y prawie cztery ju偶 minuty od startu, jaka pi臋kna i d艂uga reklama Apartu鈥︹.

Hanna Grochocka 鈥 Zast臋pca Team Leadera Dzia艂u Social Media

Afera ze skradzionym zdj臋ciem

Blogerka Kasia Tusk poinformowa艂a fan贸w na swoim instagramowym profilu o tym, 偶e marka Zara Home bez jej zgody i wiedzy u偶y艂a w swoim sklepie internetowym jednego z jej zdj臋膰. Okaza艂o si臋, 偶e popularna sieci贸wka wykorzysta艂a zdj臋cie jej autorstwa, na kt贸rym w programie graficznym podmieniono jedynie poduszki.

Afera ze skradzionym zdj臋ciem

Blogerka po konsultacji z prawnikami ustali艂a kwot臋, jakiej mog艂aby domaga膰 si臋 w razie procesu (kt贸rego chcia艂a unikn膮膰) i zaproponowa艂a marce, aby wskazan膮 kwot臋 przekaza艂a na rzecz dw贸ch chorych, potrzebuj膮cych dziewczynek. Zara przysta艂a na takie warunki, ale kwota, jaka zosta艂a przekazana na pomoc dzieciom, nie zosta艂a ujawniona. Kasia Tusk skomentowa艂a jedynie w swoim wpisie, 偶e "by艂o to raczej jedno z dro偶szych zdj臋膰 okien".

I cho膰 jest to przyk艂ad bezprawnego wykorzystania zdj臋cia, kt贸rego oczywi艣cie nie pochwalamy, cieszymy si臋 (razem z autork膮), 偶e sprawa mia艂a pozytywny fina艂.

Aleksandra Wardach 鈥 Specjalista ds. Social Media

Udost臋pnij na: