📰 Internet News #6

📰 Internet News #6

Ograniczenia w Google Moja Firma z powodu COVID-19

W ostatnich dniach wprowadzono wiele zmian w funkcjonowaniu usługi Google Moja Firma, które mają na celu poprawę jakościwiarygodności informacji dostępnych w wyszukiwarce oraz w Mapach. Najważniejsze z nich to:

  • nowy typ wpisu dotyczący COVID-19, który można wykorzystać do ogłoszenia zmian w działalności firmy,
  • oznaczenie firmy jako tymczasowo zamkniętej nie ma obecnie negatywnego wpływu na pozycję w lokalnym SEO,
  • wyłączono moduł dodawania nowych recenzji i odpowiadania na nie, jak również sekcję z pytaniami,
  • nowo utworzone wizytówki nie są publikowane,
  • zaproponowane przez użytkowników zmiany w Mapach nie są obecnie weryfikowane.

Google Maps.

Ze wszystkimi okresowymi zmianami i zaleceniami można zapoznać się na stronie: https://support.google.com/business/answer/9792336.

Bartosz Robakowski – Specjalista ds. Social Media

Jaki wpływ ma epidemia koronawirusa na e-handel?

Dane z raportu „e-Commerce w czasie kryzysu 2020” pokazały, że konsumenci zmienili nie tylko swoje codzienne nawyki, ale również swoje zachowania zakupowe. 38% internautów w okresie kwarantanny wybrało bezpieczne zakupy w sieci. Oprócz chemii domowej i produktów spożywczych najczęściej kupowanymi artykułami w internecie okazały się produkty z kategorii – odzież, obuwie oraz zdrowie.

Zakupy przez internet.

Z całym raportem możecie zapoznać się tutaj: https://eizba.pl/raport-e-izby-e-commerce-w-czasie-kryzysu-2020/

Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media 

One World: Together At Home

Światowa Organizacja Zdrowia, Global Citizen i Lady Gaga organizują wielki, ogólnoświatowy koncert charytatywny, którego hasłem przewodnim jest One World: Together At Home. Podczas wydarzenia, które odbędzie się 18 kwietnia, zagrają znani artyści m.in. Stevie Wonder, Billie Eilish, Paul McCartney czy Kacey Musgraves. Dochód z tej wyjątkowej inicjatywy ma zostać przeznaczony na walkę z koronawirusem – środki ochrony dla służby zdrowia i testy.

Specjalny koncert stanowiący podziękowanie za ciężką pracę pracowników służby zdrowia w walce z pandemią COVID-19, będzie transmitowany na wielu platformach: YouTube, Twitter, Tidal czy Instagram.

Grupa Żywiec w walce z pandemią – Wspieramy tych, którzy ratują Ż

Epidemia Covid-19 uderza prawie we wszystkie sektory gospodarki – problem dotyczy również lokali gastronomicznych. Grupa Żywiec, aby pomóc właścicielom i pracownikom barów oraz pubów serwujących piwo firmy, oferuję możliwość odebrania nieotwartych kegów wraz ze zwrotem poniesionych kosztów.

Środek do dezynfekcji.
Płyn do dezynfekcji wyprodukowany dzięki Grupie Żywiec. Źródło.

To nie wszystko. Grupa Żywiec poza finansowaniem wielu sprzętów medycznych postanowiła również przeznaczyć alkohol powstający przy produkcji bezalkoholowego piwa na produkcję środków do dezynfekcji rąk. Powstałe w ten sposób płyny trafią do mieszkańców Żywca oraz służb medycznych.

Ewelina Najda – Copywriter

#niebawemwMNW – zabawa sztuką w domu

W związku z zawieszeniem działalności instytucji kultury oraz rekomendacją pozostania w domu na czas epidemii koronawirusa Muzeum Narodowe w Warszawie stworzyło akcję odtwarzania znanych dzieł sztuki w domowym zaciszu. Zadaniem osób biorących udział w tym wyzwaniu jest wybranie ze strony www.cyfrowe.mnw.pl dzieła sztuki, a następnie jego odtworzenie przy pomocy materiałów dostępnych w domu, zrobienie sobie zdjęcia oraz publikacja fotografii na Facebooku lub Instagramie, oznaczając profil Muzeum Narodowego w Warszawie i umieszczając hasztag #niebawemwMNW.

#niebawemwMNW
#niebawemwMNW. Źródło.

Najciekawsze realizacje publikowane są na profilu Muzeum Narodowego. Akcja jest wynikiem inspiracji Getty Museum w Los Angeles.

Katarzyna Hołowczak – Młodszy Copywriter

Quiet Mode – już niedługo w aplikacji Facebook

W obliczu pandemii koronawirusa bardzo dużo mówi się o ograniczaniu czasu spędzanego w sieci, który może obecnie zwiększać lęk i prowadzić do powielania fake newsów. Facebook przychodzi z metodą na skuteczne stawianie granic pomiędzy światem online i offline w postaci Trybu Cichego (Quiet Mode). Pozwoli on na ustawianie górnego limitu czasu spędzanego w aplikacji, a zatem będzie dawać znać, kiedy powinniśmy wylogować się z życia wirtualnego.

Quiet Mode. Źródło.

Choć Quiet Mode równie dobrze moglibyśmy wprowadzić sami dzięki silnej woli, być może inicjatywa Facebooka skłoni nas do bardziej uważnego korzystania z aplikacji.

Paulina Wicińska – Młodszy Copywriter

Udostępnij na: