📰 Internet News #4

📰 Internet News #4

Nowości w aplikacji Google Ads

Na początku marca Google wprowadził w aplikacji mobilnej Google Ads nowości, które mają pomóc reklamodawcom w monitorowaniu oraz optymalizacji kampanii. Google chce, aby aplikacja była podręcznym narzędziem, które umożliwia sprawne wprowadzanie zmian niezależnie od dostępu do komputera. W związku z tym, w nowej wersji aplikacji ułatwione zostało stosowanie oraz priorytetyzowanie rekomendacji, a także wysyłanie powiadomień o zmianie wyniku optymalizacji kampanii – ma to pozwolić na szybkie reagowanie, korygowanie jakości oraz wzrost efektywności działań. Wielu użytkowników doceni również fakt, iż Google podąża za trendem i wprowadza tzw. tryb ciemny – bez wątpienia zwiększa to komfort korzystania z aplikacji bez względu na jakość oświetlenia czy zmęczenie wzroku.

Ograniczenia związane z koronawirusem

W ostatnich dniach mogliśmy zaobserwować gwałtowny wzrost liczby reklam związanych z maseczkami, które mają nas chronić przed koronawirusem. Ze względu na brak możliwości weryfikacji działania masek oraz wyczerpywanie się ich zasobów, Google globalnie zablokował możliwość ich reklamowania w ramach swoich systemów. Firma tłumaczy swoją decyzję brakiem zgody na wykorzystywanie systemu w celu zarabiania na kryzysie zdrowotnym.

Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads

COVID-19 vs. świat

Czy w walce z panującą pandemią – oprócz przestrzegania jasnych zasad – można w jeszcze jakiś sposób pomóc? Jak się okazuje, można. W mediach społecznościowych zwiększa się liczba komunikatów o przedsiębiorstwach, które przekazują pieniądze właśnie na ten cel.


Mark Zuckerberg – główny twórca Facebooka – wraz z fundacją ONZWHO postanowili wesprzeć inicjatywę. Utworzyli facebookową zbiórkę, którą może wspomóc każdy użytkownik serwisu. Wszystkie wpłaty wraz z zadeklarowanym datkiem Zuckerberga, zostaną przeznaczone na rzecz zwalczania i zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Patrycja Nalepa – Młodszy Specjalista ds. Social Media

Raport social media

Hootsuite kolejny raz przedstawił obszerny raport dotyczący mediów społecznościowych na świecie. Najnowsze dane mówią, że z portali społecznościowych aktywnie korzysta 3,80 miliarda użytkowników, czyli 49% populacji! To o 321 milionów więcej niż w styczniu 2019 roku. Do najczęściej używanej platformy nadal należy Facebook. Na drugim miejscu uplasował się YouTube, a na trzecim komunikator WhatsApp.

Raport dotyczący najchętniej używanych platform na świecie.
Raport dotyczący najchętniej używanych platform social media na świecie. Źródło.

A jak sytuacja wygląda w Polsce? W naszym kraju z mediów społecznościowych aktywnie korzysta 19 milionów osób i co istotne, aż 97% z nas robi to z poziomu urządzenia mobilnego! Co dla niektórych może być sporym zaskoczeniem, w Polsce numerem jeden wcale nie jest Facebook, a YouTube! W ścisłej czołówce znalazł się także komunikator Messenger.

Raport dotyczący social media w Polsce.
Raport dotyczący social media w Polsce. Źródło.
Raport dotyczący najchętniej używanych platform social media w Polsce.
Raport dotyczący najchętniej używanych platform social media w Polsce. Źródło.

Szczegółowy raport dotyczący social media w Polsce i na świecie znajdziecie tutaj.

Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media 

Netflix 

Z powodu pandemii koronawirusa większość z nas musiała zrezygnować z tradycyjnych form spędzania wolnego czasu. Kto na tym zyskał? Serwisy streamingowe!

Platforma streamingowa.

Znaczny wzrost oglądalności, bo większy aż o 20% (w niektórych państwach nawet o 40%) osiągnęły nie tylko popularne platformy, takie jak Netflix, ale także streamerzy transmitujący rozgrywki gier wideo. Jest też zła wiadomość – w związku z walką z wirusem będziemy musieli dłużej poczekać na premiery gotowych już filmów oraz wznowienie prac na planach filmowych ulubionych seriali.

"Jadalne opakowania"

Kolejny dobry krok w stronę ochrony naszej planety. Niemieckie sieci handlowe Edeka oraz Rewe testują alternatywny sposób pakowania i ochrony produktów w formie jadalnych opakowań - bez smaku czy zapachu. Nadające się do spożycia powłoki wytwarzane są z naturalnych materiałów roślinnych.

Jadalne opakowania żywności.

Świeżą żywność w opakowaniach wykonanych m.in. z miąższu, pestek lub skórek owoców i warzyw można już spotkać na sklepowych półkach w ponad 860 sklepach w Niemczech.

Ekobillboard reklamowy, który przez trzy miesiące filtrował powietrze

Na nietypowy pomysł oczyszczania powietrza z samochodowych spalin wpadli marketerzy z portugalskiego oddziału Volvo. Przy okazji promocji nowego, niskoemisyjnego modelu auta, marka stworzyła ekologiczny nośnik reklamowy, który ma właściwości neutralizujące szkodliwe związki chemiczne.

Ekobillboard
Ekobillboard w Porto. Źródło.

Po trzech miesiącach billboard został przerobiony na materiały wykorzystywane do produkcji toreb i innych akcesoriów modowych. Kolejny nośnik o jeszcze większych rozmiarach ma pojawić się w kwietniu w Lizbonie.

Ewelina Najda – Copywriter

Udostępnij na: