Google Ads Search Max - zapowiedź nowego typu kampanii
Na wybranych kontach reklamodawców zza oceanu korzystających z Google Ads trwają testy nad nowym typem kampanii – Search Max. Ze wstępnych analiz wynika, że ma on stanowić w pełni zautomatyzowaną kampanię wyszukiwania, łączącą w sobie funkcje Broad Match, Performance Max i Dynamic Search Ads (DSA). Google tym samym zwiększa kontrolę sztucznej inteligencji nad dopasowywaniem zapytań wyszukiwania, tworzeniem treści reklam oraz wyborem stron docelowych, chcąc pomóc marketerom w poszerzaniu zasięgu, zwiększaniu trafności treści dla użytkowników wyszukiwarki i generowaniu większej liczby konwersji.
W kampanii Search Max to AI zadecyduje, które słowa kluczowe, teksty reklamowe oraz strony docelowe są najbardziej odpowiednie dla danego zapytania użytkownika. Rozwiązanie to nie będzie jednak pozbawione wad – należy zakładać, że Search Max może prowadzić do wyższych kosztów interakcji z reklamą i potencjalnie mniej trafnych kliknięć, jeśli sztuczna inteligencja nie dopasuje reklamy idealnie do intencji użytkownika. Prawdopodobnie wpływ marketera na optymalizację kampanii będzie mocno ograniczony, tak jak ma to miejsce w przypadku kampanii Performance Max.
Być może w niedługim czasie testowany typ kampanii zostanie wdrożony na wszystkich kontach. Na ten moment wszelkie informacje odnośnie Search Max pochodzą bezpośrednio od reklamodawców ze źródeł branżowych.
Testy kampanii Search Max wpisują się w aktualną strategię amerykańskiego przedsiębiorstwa, która ma na celu zwiększenie wykorzystania AI do prowadzenia kampanii reklamowych w odpowiedzi na zmieniające się zachowania internautów.
Justyna Ziembińska-Uzar – Specjalista Google Ads
TikTok wprowadza integrację z zewnętrznymi aplikacjami
TikTok ogłosił, że umożliwi integrację z popularnymi programami, takimi jak Twitch, Adobe Premiere Pro, Adobe Express, Blackmagic Design, CapCut i SocialPilot. Dzięki nowemu API użytkownicy będą mogli łatwiej udostępniać filmy i zarządzać kontem TikTok z poziomu zewnętrznych aplikacji. TikTok Direct Post zapewni więcej funkcji niż dotychczasowa opcja "Share to TikTok", umożliwiając łatwiejszą publikację i edytowanie treści. To dopiero początek – lista partnerów będzie się powiększać.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media
Google Chrome testuje funkcję automatycznej zmiany hasła opartą na AI w testowej wersji przeglądarki Canary
Funkcja ta uruchamia się, gdy Chrome wykryje naruszone hasła i może je automatycznie zmienić. Gdy Google Chrome wykryje, że używane przez Ciebie hasło na danej stronie internetowej zostało naruszone w wyniku wycieku danych, nowa funkcja automatycznej zmiany hasła wykorzysta AI do jego natychmiastowej aktualizacji.
To kolejny przykład coraz głębszej integracji sztucznej inteligencji w Chrome. Ostatnio przeglądarka wprowadziła funkcje oparte na AI, takie jak automatyczne grupowanie kart oraz inteligentne wyszukiwanie w historii, które mają na celu poprawę komfortu użytkowania.
Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media